Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
KOTI is een internationale producent van industriële en technische borsteloplossingen voor uiteenlopende sectoren. Van het stofvrij maken van carrosserieën tot het labelen van producten met etiketten—technische borstels zijn overal. Met ongeveer 900 medewerkers, verspreid over diverse vestigingen in Europa, levert KOTI maatwerkoplossingen die bijdragen aan efficiënte en innovatieve productieprocessen.
Als wereldwijde speler had KOTI een uitgebreide, meertalige website. Maar achter de schermen was deze lastig te beheren. Nieuwe pagina’s toevoegen? Een uitdaging. Functionaliteiten uitbreiden? Risicovol, omdat elke aanpassing iets anders kon breken. Hierdoor bleef de website achter en werd hij niet optimaal benut als marketinginstrument. KOTI vroeg 2manydots om een moderne, schaalbare en goed beheersbare website te realiseren die de internationale uitstraling van het bedrijf recht doet.
Met duizenden toepassingen en producten op maat was een heldere menustructuur essentieel. Bezoekers moesten eenvoudig de juiste borsteloplossing kunnen vinden, zonder dat de unieke maatwerkmogelijkheden verloren gingen. Daarnaast moest de opgebouwde SEO-waarde behouden blijven en de content migratie soepel verlopen.
Een extra uitdaging: KOTI heeft meerdere dochterondernemingen. De nieuwe website moest dus flexibel genoeg zijn om in de toekomst eenvoudig uit te breiden naar meerdere websites, waarbij alleen primaire kleuren en enkele huisstijlelementen gewijzigd hoeven te worden.
We kozen voor een schaalbare-oplossing. Hiermee kunnen nieuwe functionaliteiten in één keer worden uitgerold naar nieuwe en/of onderliggende websites, zonder dubbel werk. Een solide, futureproof basis.
De productpagina’s zijn ontworpen als een webshop, zodat aanvragen intuïtief en gebruiksvriendelijk verlopen. Dankzij custom aanvraagformulieren per product wordt het nog eenvoudiger om direct contact op te nemen met KOTI. Visueel kreeg de website een upgrade. Flexible sections, video’s en micro-animaties zorgen voor een moderne, dynamische uitstraling. Een donkerder kleurenpalet brengt meer contrast en professionaliteit. En huisstijlelementen met een knipoog naar borstelvezels maken de branding subtiel maar krachtig aanwezig.
De website moest niet alleen de producten tonen, maar ook de veelzijdigheid en expertise van KOTI onderstrepen. We hebben daarom ingezet op een doordacht mega-menu waarin bezoekers snel de juiste categorie of toepassing vinden, een uitgebreid filtersysteem om gericht producten te zoeken & maatwerk secties die de unieke kenmerken van KOTI’s oplossingen belichten. Met deze nieuwe corporate website is KOTI klaar voor de toekomst—een sterke online presence die zowel schaalbaar als gebruiksvriendelijk is.